Перейти до основного вмісту
Генеалогія творчості або Як з'являються художні твори
  • Кількість кредитів 3
  • Факультет / Інститут Філологічний
  • Форма контролю Залік
  • Семестр, у якому планується викладання Осінній

Навчальна дисципліна покликана сформувати уявлення про те, як народжується
художній твір, який його шлях від початкової ідеї до кінцевого продукту у вигляді паперової
книги чи e-book. Вона знайомить з наявними сьогодні літературознавчими підходами, що
займаються дослідженням процесів творчості – на основі збережених рукописів, редакцій,
чернеток тощо, а також і власних рефлексій авторів (-ок) про їхню роботу, багато із яких
наголошують на моменті „осяяння та натхнення“, а дехто говорить про „математичну модель
розрахунку“ (як-от батько детективу Едгар По). Матеріальні сліди творчості (їх зазвичай
зберігають літературні архіви, музеї чи бібліотеки, а ми працюватимемо з вибраними
копіями) – надзвичайно цікаві речі, які дозволяють нам бодай частково реконструювати той
іноді дуже тривалий процес, перш ніж автор віддасть своє творіння у видавництво (про їхню
роботу та стосунки з авторами ми говоримо також ). А ще під час курсу ми дізнаємося, без
якого запаху не міг творити знайомий нам усім німецький класик Фрідріх Шиллер та яка
роль опіатів в історії літератури.
Знання текстово-генетичних аспектів та паратекстуальних явищ дає можливість
фахівцям-філологам глибше і повніше аналізувати художні твори, робота з текстологічними
матеріалами посилює інтерес до письменницької діяльності та особистостей авторів.

Ми використовуємо власні та сторонні файли cookies та localStorage для аналізу веб-трафіку та поширення матеріалів. Налаштування конфіденційності