Перейти до основного вмісту
Відбувся воркшоп «Основи академічного письма: від ідеї до публікації»

11 листопада на факультеті історії, політології та міжнародних відносин Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича відбувся воркшоп на тему: «Основи академічного письма: від ідеї до публікації». Наукова зустріч була зорієнтована на студентів та аспірантів факультету, які прагнуть поглибити свої знання в написанні наукових робіт. Воркшоп охоплював усі основні етапи створення академічного тексту, від формування дослідницької ідеї до її реалізації у вигляді повноцінної публікації.

Академічної ваги заходу надав проректор з наукової роботи нашого університету Юрій Халавка, який виступив з вітальним словом, наголосивши на важливості академічного письма як одного з ключових елементів успішної наукової діяльності. Вчений підкреслив значення академічних публікацій для розвитку молодих науковців, їхньої інтеграції у світову наукову спільноту та посилення репутації університету на міжнародному рівні. 

Робота воркшопу зосереджувала увагу учасників на таких елементах та практиках академічного письма: 

1. Генерація ідей та визначення теми дослідження.
Учасникам продемонстровано, як правильно обирати тему з історії, виходячи з актуальних проблем у науці, а також як формулювати дослідницьку проблему, яка буде чіткою, актуальною, а головне – конкурентоспроможною. Обговорювались навички ефективного пошуку наукової інформації. Учасників ознайомили з методами аналізу й оцінки надійності джерел та наукової літератури. 

2. Публічні наукові комунікації.
Представлено важливість доступного та ефективного спілкування між науковцями, науковою спільнотою та широкою аудиторією. Сучасна наука повинна не тільки зосереджуватися на спеціалізованих дослідженнях, але й вміти доносити результати цих досліджень до суспільства, впливаючи на його розвиток, рішення та світогляд. Окреслено основні форми наукових комунікацій й висвітлено практичні рекомендації у науковій взаємодії для отримання найбільш ефективного результату. Важливим аспектом є підвищення довіри до науки та науковців через прозоре спілкування та спростування хибних уявлень. Коли науковці відкрито розповідають про свої дослідження, це сприяє формуванню позитивного ставлення до науки в суспільстві та зниженню рівня дезінформації. 

3. Цитування та уникнення плагіату.
Учасникам пояснили важливість правильного цитування та дотримання академічної етики. Ознайомлено із формами відповідальності за порушення академічної доброчесності. Також було розглянуто, як уникати плагіату, працюючи з різними джерелами, і які існують інструменти перевірки текстів на плагіат (наприклад, системи Turnitin). 

4. Підготовка й можливості публікації наукових статей у факультетських виданнях.
Останній етап було присвячено рекомендаціям щодо процесу подання статті до наукових журналів. Учасників ознайомили з основними категоріями журналів та науковими базами. Окреслено вимоги, що зазвичай висувають наукові видання, правила оформлення тексту та основні принципи взаємодії з редакціями журналів. 

Воркшоп надав учасникам практичні інструменти, які допоможуть уникнути типових помилок у процесі написання наукових робіт, підвищити якість своїх досліджень та покращити навички академічного письма. Це, своєю чергою, сприятиме професійному зростанню молодих науковців, адже правильне оформлення наукового тексту та його оприлюднення у вигляді публікацій є важливими для успішної академічної кар’єри!

Ми використовуємо власні та сторонні файли cookies та localStorage для аналізу веб-трафіку та поширення матеріалів. Налаштування конфіденційності