
- пʼятниця, 28 березня 2025 р.
- Актуальні новини
27 березня на філологічному факультеті Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича відбувся науково-методичний семінар за участі начальника управління Державної служби
якості освіти у Чернівецькій області, кандидата педагогічних наук, доцента Оксани Палійчук.
У фокусі бесіди з викладачами, здобувачами освіти спеціальностей «Філологія» та «Середня освіта» була доповідь «Якість педагогічної діяльності: чи відповідає сучасний учитель української мови та літератури професійному стандарту?», побудована на основі глибокого аналізу результатів інституційного аудиту, проведеного в закладах освіти Чернівецької області.
Зустріч, яка вишла за межі формальної лекції, стала майданчиком осмислення важливих питань:
- Як виглядає «зріз» сучасної філологічної освіти у школах?
- У чому полягає реальна (а не декларативна) відповідність професійному стандарту вчителя?
- Які виклики постають перед учителем української мови та літератури сьогодні ‒ у контексті війни, реформ, цифровізації й зміни запитів суспільства?
- Як готувати студентів-філологів до професії, що вимагає не лише глибоких знань, а й гнучкості, етичної зрілості та емоційної витривалості?
Оксана Михайлівна не лише ділилася цифрами й аналітикою ‒ це була розмова з глибоким гуманітарним виміром: про слово, яке формує свідомість; про учителя, який стає провідником у хаосі змін; про те, як освіта може зцілювати.
Для студентів ця зустріч стала простором професійної ініціації, розумінням того, що освітянин ‒ не лише передавач знань, а людина великої місії. Для викладачів ‒ нагодою зіставити вектор університетської підготовки з практиками реальної школи, у якій усе частіше звучать запити на лідерство, інноваційність і мовну стратегічність.
Щиро вдячні Оксані Палійчук за конструктивну, інформативно насичену комунікацію, яка надихає, спонукає до саморефлексії та окреслює напрями особистого й професійного зростання. Зустріч підтвердила, що філологічний факультет ‒ це не лише місце студіювання мови, а простір, де слово стає відповідальністю.