
- середа, 19 березня 2025 р.
- Актуальні новини
Упродовж 9-15 березня науковці п’ятьох факультетів Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича здійснили навчальні візити в заклади освіти Фінляндії та Естонії.
Це частина їхнього міжнародного стажування на тему «Інноваційні освітні стратегії: міжнародний досвід та можливості для України» у рамках «Багаторічної програми стійкості для України» за фінансової підтримки «Education Cannot Wait» у партнерстві з Міністерством освіти і науки України.
Мета стажування викладачів нашого університету – Олександри Чубрей, Тетяни Заволічної, Тетяни Медіної, Олега Шманька і Олександра Руснака – вивчення сучасного стану й викликів реформування освіти в Україні, досвіду реформування освіти за кордоном та сприяння практичному впровадженню міжнародних практик в освіту України.
Зокрема, під час відрядження освітній центр «Я і моя школа» та Естонська освітня компанія «Triumphland Saga» організували навчальні візити до таких закладів освіти у м. Гельсінкі (Фінляндія), як Професійний коледж LIVE, Університет прикладних наук «Haaga-Helia», Інститут освіти для дорослих «HELAO», «Helsinki Vocational College» та центральної бібліотеки «Oodi». В останній день відбулася зустріч із Кадрі Хальяс – докторкою філософії, засновницею та керівницею Естонської освітньої компанії «Triumphland Saga» у м. Таллінн (Естонія), під час якої вона презентувала матеріали на тему «Унікальна концепція освітніх інновацій в Естонії: психічне благополуччя як основа академічних досягнень».
Команда викладачів Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича в ході стажування ознайомилась із фінською та естонською моделями освіти, які орієнтовані на інтерактивність, індивідуалізацію навчання, компетентнісний підхід; вивчила досвід використання інклюзивних методик, що забезпечують рівний доступ до освіти для всіх дітей; проаналізувала організаційні аспекти простору закладів освіти: гнучкі класи, доступ до сучасних ресурсів, інтеграція
цифрових технологій; дослідила досвід професійного розвитку вчителів, зокрема через менторство та безперервне навчання.
Наразі аналізуємо можливості розширення партнерства між українськими та фінсько-естонськими закладами освіти.