Перейти до основного вмісту
Інфраструктури та процедури вирішення конфліктів в університеті

26 січня 2024 року Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича спільно з Національним університетом «Києво-Могилянська академія», Державним торговельно-економічним університетом, Національним університетом «Одеська морська академія» за фінансової підтримки Європейського Союзу наданої в рамках проєкту «CONSENT: підвищення в Україні ролі альтернативного вирішення спорів з фокусом на медіацію», що реалізується Українською академією медіації, організували Міжнародний круглий стіл «Створення інфраструктури та процедур вирішення конфліктів в університеті: теорія і практика».

Учасники заходу порівнювали вітчизняні та іноземні підходи до попередження та вирішення конфліктів серед учасників освітнього процесу. Крім того, університети-організатори мали можливість презентувати власні концепції створення та функціонування медіаційних служб в закладах вищої освіти.

Зокрема, завкафедри публічного права, проф. Руслана Гаврилюк та координаторка Медіаційної служби Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича Лідія Нестеренко презентували досвід впровадження політик із вирішення спорів у нашому університеті, акцентували увагу присутніх на ціннісній складовій цих політик.
 
Учасниками круглого столу було напрацьовано рекомендації щодо нормативного та документального забезпечення, організації роботи медіаційних служб в ЗВО, нормативного та документального забезпечення їх діяльності з метою укріплення культури мирного вирішення конфліктів серед учасників освітнього процесу. Війна загострила існуючі проблеми та додала нових. Конфлікти присутні на всіх рівнях – викладачів та адміністрації ЗВО (розподілення навантаження, від’їзд за кордон, наукова діяльність), між викладачами (необхідність заміни тих, хто ще не повернувся), студентами та викладачами (різні цінності та різний досвід проживання війни), між студентами, що через війну опинилися в різних умовах тощо.

Медіаційна служба ЗВО – це добровільне об’єднання медіаторів та медіаторок з числа учасників/ць освітнього процесу (здобувачів/ок освіти та науково-педагогічних працівників/ць) та залучених на громадських засадах представників інститутів громадянського суспільства, які пройшли навчання за відповідною освітньою чи сертифікатною програмою і розділяють цінності відновного підходу. 

Ми використовуємо власні та сторонні файли cookies та localStorage для аналізу веб-трафіку та поширення матеріалів. Налаштування конфіденційності