- пʼятниця, 2 серпня 2024 р.
- Актуальні новини
З 31 по 1 серпня в Чернівецькому національному університеті мені Юрія Федьковича проходила друга конференція-воркшоп "Управління в освіті: формування цілісної (доброчесної) особистості", яка є другою із серії конференцій присвячених освітньому менеджменту для творців політики, управлінців у сфері освіти педагогів та громадськості.
Розпочали конференцію із вітальних слів мера міста Чернівці Романа Клічука, який подякував присутнім за участь у конференції та наголосив на тому, що саме спільна робота, відкритий діалог та конструктивна співпраця допоможуть досягти поставлених цілей.
Привітав учасників конференції й ректор Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича Руслан Білоскурський, який зазначив, що університет завжди відкритий до співпраці та вільної комунікації. А ця зустріч стане джерелом натхнення та поштовхом до нових звершень у формуванні майбутнього через освіту.
Зустріч розпочали із підбивання підсумків І конференції-воркшопу, яка підвела присутніх до проблематики II конференції-воркшопу. Спікером був Олександр Саврук, кандидат економічних наук, декан Києво-Могилянської Бізнес Школи [kmbs].
Наступним етапом роботи стала панельна дискусія «Як освіта може формувати цінності та чесноти, притаманні цілісній (доброчесній) особистості» модератором якої був Руслан Гурак, голова Державної служби якості освіти України, кандидат юридичних наук, випускник програми «Школа стратегічного архітектора» kmbs. У першій дискусії взяли участь:
- Лілія Гриневич, освітня, державна і політична діячка, проректорка з науково-педагогічної роботи Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна;
- Сергій Колебошин, народний депутат України, Заступник голови Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій;
- Роман Шиян, кандидат біологічних наук, експерт ряду міжнародних проєктів з освітньої політики;
- Ганна Новосад, політикиня, співзасновниця БФ «SavED», випускниця програми «Школа стратегічного архітектора» kmbs.
Впродовж панельної дискусії спікери обговорили ключові цінності та чесноти, які слід розвивати в освітньому процесі, методи інтеграції етичного виховання в навчальний процес, інноваційні підходи до етичного виховання, виклики та перешкоди у формуванні цілісної особистості та багато іншого.
Після невеличкої перерви відбулася друга панельна дискусія «Роль академічної доброчесності у формуванні цілісної доброчесної особистості». У якій взяли участь:
- Руслан Білоскурський, ректор Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича, доктор економічних наук;
- Андрій Бутенко, голова Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти, кандидат історичних наук;
- Тетяна Вакуленко, кандидатка педагогічних наук, директорка Українського центру оцінювання якості освіти;
- Сергій Квіт, Президент НаУКМА, доктор філологічних наук.
Результатами другої панельної дискусії стало визначення та складових академічної доброчесності, проблем культури академічної доброчесності в Україні, викликів у впровадженні академічної доброчесності, мотивацію та заохочення доброчесної поведінки та вплив академічної доброчесності на формування особистості.
Фінальним етапом роботи стала робота в групах, де кожній групі пропонувалось обговорити чесноти та соціально-емоційні навички на фундаменті доброчесності та представити результати роботи іншим учасникам конференції-воркшопу. Результатом роботи групи була розробка ідей від управлінців щодо формування або налагодження соціально-емоційних навичок на рівні закладу.
Наступний день конференції-воркшопу розпочався з аналізу результатів першого дня II конференції-воркшопу від Олександра Саврука, директора, декана Києво-Могилянської Бізнес Школи [kmbs], який наголосив, що робота конференції та воркшопу у перший день виявилась надзвичайно продуктивною, а теми, що були підняті викликали жваву дискусію, що дало змогу краще осягнути проблематику зустрічі.
Ключовим елементом другої зустрічі була робота із кейсами серед яких були представлені наступні:
- Ірина Ткачук, начальниця Управління освіти Чернівецької міської ради, робота з кейсом «Фінансова автономія як спосіб створення культури доброчесності в громаді» (з досвіду Чернівецької громади);
- Сергій Квіт, резидент НаУКМА, доктор філологічних наук робота з кейсом «Досвід побудови доброчесного закладу освіти на прикладі Національного університету «Києво-Могилянська академія»;
- Людмила Цимбал, директорка закладу загальної середньої освіти №281 Святошинського району міста Києва, учителька географії вищої категорії, учитель-методист, робота з кейсом «Як управлінська культура сприяє формуванню культури доброчесності у школі» (з досвіду Середньої загальноосвітньої школи №281 Святошинського району міста Києва);
- Наталя Король, керівниця Департаменту навчання та розвитку персоналу Сільпо, робота з кейсом HR-менеджера «Актуальні очікування роботодавців від претендентів на роботу».
Завершальним етапом стало вручення сертифікатів та рефлексія стосовно певних аспектів освітньої системи та пошук ефективних рішень задля розвитку освіти.